Segons publica 3tres3, el conflicte laboral que afecta el Port de Tarragona des de fa mesos està arribant a un punt crític que comporta la congestió del port i la preocupació pel possible risc de desproveïment de la cadena de subministrament de blat i soja per a l’elaboració de pinsos destinats a animals.

La mala collita de cereals d’aquest any a Espanya i França, l’actual situació a Ucraïna ¡i la crisi energètica han obligat a importar més cereals durant aquest any 2022: més concretament un augment d’un 25% en l’arribada d’agroalimentaris al Port de Tarragona en comparació amb el 2021.

A dia d’avui, els magatzems del Port de Tarragona compten amb més de 580.000 tones de cereals, dels quals 40.000 tones són de blat i 40.000 més són de farina de soja.

També en aquests moments, el Port de Tarragona presenta una ocupació gairebé total dels seus molls amb 20 vaixells atracats, la meitat carregats amb productes alimentaris.

Mentre 20 vaixells més esperen fondejats que s’alliberin espais a l’interior del port per descarregar les seves mercaderies, entre aquests vaixells ancorats davant la costa tarragonina hi ha 10 vaixells carregats amb cereals i altres productes agroalimentaris.

Segons les dades de l’APT, als molls d’Aragó, Navarra i Castella estan en procés de descàrrega quatre vaixells carregats de blat que en conjunt sumen 200.670 tones d’aquest cereal. Altres 4 vaixells estan sent descarregats amb altres productes agroalimentaris (majoritàriament blat de moro) una càrrega que suma 232.900 tones.

En zona de fondeig, tres vaixells més sumen 76.000 tones més de blat; quatre vaixells més transporten 192.600 tones de blat de moro; i altres 3 embarcacions: una amb 26.000 tones de farina de soja i dues amb 34.000 tones de polpa de remolatxa i sègol. A més, a partir del 8 de gener, s’espera l’arribada de 2 vaixells amb farina de soja.